کاربردهای گوارگام در تولید مواد غذایی+خرید گوارگام
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

برنامه های غذایی

در این بخش نیاز به استناد اضافی برای تأیید. لطفا کمک به بهبود این مقاله با اضافه کردن استناد به منابع قابل اعتماد. مواد Unsourced ممکن است به چالش کشیده و حذف شده است. (فوریه 2021) (یاد بگیرید چگونه و چه زمانی به حذف این پیام الگو)
بزرگترین بازار برای صمغ گوار در صنایع غذایی است. در امریکا, درصد های مختلف برای غلظت مجاز آن در برنامه های مختلف غذایی مجموعه. در اروپا, گوار صمغ است e412 کد افزودنی غذایی اتحادیه اروپا. آدامس زانتان و آدامس گوار لثه اغلب استفاده می شود در دستور العمل های فاقد گلوتن و محصولات فاقد گلوتن هستند.

See the source image

برنامه های کاربردی عبارتند از:

در محصولات پخته آن را افزایش می دهد خمیر عملکرد می دهد بیشتر حالت ارتجاعی و بهبود بافت و عمر مفید; در شیرینی پر کردن آن مانع از "گریه" (syneresis) از آب در پر نگه داشتن شیرینی پوسته ترد. این در درجه اول در دستور العمل های ضد حساسیت استفاده می شود که از انواع مختلف آرد کل دانه استفاده می شود. چرا که قوام این آرد اجازه می دهد تا فرار از گاز منتشر شده از ور آمدن صمغ گوار مورد نیاز است برای بهبود ضخامت این آرد اجازه می دهد آنها را به افزایش به عنوان یک نرمال آرد خواهد بود.
در محصولات لبنی ، شیر ، ماست ، کبد و محصولات پنیر مایع ضخیم می شود و به حفظ همگن و بافت بستنی و بستنی کمک می کند. این برای اهداف مشابه در شیرهای گیاهی استفاده می شود.
برای گوشت ، آن را به عنوان یک اتصال دهنده عمل می کند.
در چاشنی ، ثبات و ظاهر سس سالاد ، سس کباب ، لذت بردن ، سس گوجه فرنگی و دیگران را بهبود می بخشد.
در سوپ کنسرو شده ، آن را به عنوان یک ضخیم کننده و تثبیت کننده استفاده می شود.
همچنین در سوپ خشک ، بلغور جو دوسر فوری ، دسر شیرین ، ماهی کنسرو شده در سس ، مواد غذایی منجمد و خوراک دام استفاده می شود.
FDA آدامس گوار به عنوان یک قرص کاهش وزن با توجه به گزارش ماده تورم و مانع روده و مری ممنوع کرده است.
اثرات تغذیه ای و دارویی
آدامس گوار ، به عنوان یک فیبر محلول در آب ، به عنوان یک ملین تشکیل دهنده فله عمل می کند. مطالعات متعدد نشان داده اند که سطح کلسترول را کاهش می دهد. این کاهش تصور می شود یک تابع از محتوای فیبر محلول بالا آن.

علاوه بر آن کم هضم آشنایی استفاده از آن در دستور العمل به عنوان یک پر کننده که می تواند کمک به ارائه سیری و یا کند کردن هضم غذا در نتیجه کاهش شاخص قند خون از آن غذا. در اواخر دهه 1980 ، آدامس گوار مورد استفاده قرار گرفت و به شدت در چندین داروی کاهش وزن ترویج شد. سازمان غذا و داروی آمریکا در نهایت به یاد می آورد این با توجه به گزارش انسداد مری از کافی و مصرف مایعات پس از یک نام تجاری به تنهایی باعث حداقل 10 کاربران به بستری و مرگ است. به همین دلیل ، آدامس گوار است که دیگر برای استفاده در بیش از حد ضد مواد مخدر کاهش وزن در ایالات متحده مورد تایید, اگر چه این محدودیت به مکمل صدق نمی کند. علاوه بر این ، متاآنالیز مکمل های آدامس گوار در کاهش وزن بدن موثر بودند.

خواص و ویژگی های گوارگام را در اینجا بخوانید.

ترکیبات مبتنی بر گوار ، مانند هیدروکسی پروپیل گوار ، در اشک مصنوعی برای درمان خشکی چشم بوده است.

آلرژی
برخی مطالعات حساسیت آلرژیک به آدامس گوار توسعه یافته در چند نفر مشغول به کار در یک محیط صنعتی که در آن غلظت موجود در هوا از ماده حاضر بودند پیدا کرده اند. در افراد مبتلا به استنشاق ذرات هوابرد ، واکنش های جانبی شایع رینیت شغلی و آسم بود.

آلودگی دیوکسین
در جولای 2007, کمیسیون اروپا صادر بهداشت هشدار به کشورهای عضو آن پس از سطح بالایی از دیوکسین بودند شناسایی و در یک افزودنی غذایی - صمغ گوار - استفاده به عنوان قوام دهنده در مقادیر کوچک در گوشت و لبنیات دسر یا اغذیه فروشی محصولات است. منبع به گوار آدامس از هند که با پنتاکلروفنول آلوده بود ترسیم شد, یک آفت کش دیگر در حال استفاده. PCP شامل دیوکسین به عنوان آلودگی. دیوکسین ها به سیستم ایمنی بدن انسان آسیب می رسانند.

مراجع

https://en.wikipedia.org/wiki/Guar_gum





:: برچسب‌ها: خواص گوارگام،کاربرد گوارگام، خرید گوارگام، تولید گوارگام ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: